• يکشنبه ٤ تير ١٤٠٢-١٥:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩٣٩
احمد صادقی پیشنهاد داد: 10-157

ایجاد کارگروه مشترک برای آموزش اعضای شوراها و قضات دیوان عدالت اداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و شورای عالی استان ها شکل بگیرد این موضوع را پیگیری کنیم تا خوب نوکری مردم را کنیم و قطعا آموزش برای اعضای شورا ها و قضات نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای ششم و پس از ارایه گزارش حجت الاسلام مظفری رییس دیوان عدالت اداری گفت: ابتدا خدا را شاکریم که استاد عزیزمان آقای چمران سلامتی خود را بازیافتند و امیدواریم خداوند منان طول عمر با برکت و با عزت به ایشان عطا فرماید. 
وی ادامه داد: هفته قوه قضاییه را نیز گرامی می داریم و خیر مقدم می گوییم به جناب آقای حجت الاسلام مظفری و برای همه کسانی که همه وجودشان را برای زندگی آرام و همراه عدالت مردم وقف کردند، این هفته را تبریک می گوییم . 
صادقی در ادامه خطاب به حجت الاسلام مظفری رییس دیوان عدالت اداری کشور گفت: بسیاری از پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری مطرح می شود به جهت مغایرت قانونی تصمیمات شوراها یا شهرداری هاست و یا در راستای اجرای نادرست مصوبات و قوانین توسط مجریان و مدیران اجرایی است، همچنین بسیاری از تصمیمات و مصوبات که منجر به شکایات می شوند جهل به قانون بالادستی و عدم اشرافیت به مبانی حقوقی از طرف اعضای شوراها است.
صادقی افزود: همچنین ما شاهد مطول شدن فرایند رسیدگی به این پرونده ها هستیم که این مطول شدن هم به واسطه عدم اشرافیت قضات محترم می باشد، لذا هم مطول شدن فرایند رسیدگی به پرونده ها و هم عدم تصویب مصوبات مغایر با قانون و اجرای نادرست قوانین هر دو تضییع حقوق شهروندی است .
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می رسد برای حل این مشکل آموزش، موثر ترین و کم هزینه ترین راه ممکن است؛ آموزش، هم برای اعضای شورا ها برای موضوعات مرتبط با حوزه شهری و روستایی و هم آموزش به قضات و کسانی که رسیدگی تخصصی به پرونده ها دارند و هم آموزش به شهروندان برای آشنایی با حقوق شهروندی خودشان. 
صادقی در ادامه پیشنهاد داد: من پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و شورای عالی استان ها شکل بگیرد این موضوع را پیگیری کنیم تا بتوانیم نوکری خوب کنیم و قطعا آموزش برای اعضای شورا ها و قضات و مردم نیاز است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: